Het huis van tante Jans hecht veel waarde aan de mening van onze bewoners en/of familieleden/ mantelzorgers.

Als u een klacht heeft
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over onze zorg- en dienstverlening. Wij treden dan graag met u in gesprek om uw ongenoegen weg te nemen. Het is echter ook mogelijk om direct uw klacht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris in te dienen, zonder met ons in gesprek te gaan. Het huis van tante Jans is aangesloten bij het Klachtenportaal Zorg zij behandelen alleen klachten over geleverde zorg door zorgaanbieders die zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Aan het indienen van een klacht zijn voor jou als klager geen kosten verbonden.
Stappenplan:
Stap 1: Praat met je zorgverlener over jouw klacht, misschien kun je het samen oplossen.
Het lukt niet of je wilt liever niet met je zorgverlener praten: ga dan naar Stap 2.
Stap 2: E-mail je klacht naar Klachtenportaal Zorg of stuur deze per post. Klachtenportaal Zorg leest je klacht en vindt een klachtenfunctionaris voor je.
Stap 3: Praat met de klachtenfunctionaris. Samen verzamel je alle informatie over je klacht. Samen schrijf je een brief voor jouw zorgverlener over de klacht. Jouw zorgaanbieder leest de klacht en schrijft via de klachtenfunctionaris terug met een oplossing. Je kunt nog met je zorgverlener praten waar de klachtenfunctionaris bij is, maar dit hoeft niet.
Stap 4: De zorgaanbieder schrijft alle gemaakte afspraken op in een brief. De klachtenfunctionaris schrijft daarna een afsluitende brief. Ben je hiermee tevreden? Dan is de klacht afgesloten. Is er nog geen goede oplossing? Dan kun je met de brief van de zorgaanbieder naar de geschillencommissie KPZ.
Let op: je mag altijd stoppen tijdens de klachtenprocedure, vertel dit dan aan de klachtenfunctionaris
Contact gegevens van Klachtenportaal:
Tel: 0228-322205 Telefonisch zijn wij bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 12:00.
Email: info@klachtenportaalzorg.nl
Postadres: Westeinde 14a, 1601 BJ Enkhuizen
Heeft u een klacht over Onvrijwillige zorg dan kunt u, als u er niet uitkomt met het huis van tante Jans contact opnemen met Stemgever.
De vier organisaties Adviespunt Zorgbelang, Het LSR, Quasir en Zorgstem hebben hun krachten gebundeld en gaan vanaf nu samen verder onder de naam Stemgever (voorheen bekend als Zorgstem). Je kunt bij hen terecht met vragen of klachten over onvrijwillige zorg, opname of verblijf in het kader van de Wet zorg en dwang (Wzd). De cliƫntvertrouwenspersoon is onafhankelijk, niet verbonden aan een zorginstelling en biedt vertrouwelijke ondersteuning zonder kosten.
Dus heb je vragen of klachten over onvrijwillige zorg of ondersteuning en wil je deze bespreken met een onafhankelijk persoon?
CVP Wzd-aanbieder
088 678 1000
Doneren
We zijn een startende onderneming en hebben nog veel wensen. Mocht u dit een prachtig initiatief vinden en ons financieel willen steunen dan kunt u ons een donatie geven. De uitgaven worden samen met het bestuur vastgesteld. De donatie wordt bijvoorbeeld gebruikt voor een activiteit, uitje e.d. Misschien zelfs wel een autobus waar we over Texel kunnen toeren.
Mocht u een donatie willen doen, neem dan contact met ons op.